Een eiwitdieet is meer dan het gebruik maken van shakes

De eerste associatie die mensen hebben met een dieet is dat het iets vreselijks is, ook is het de verwachting dat je op een dieet moet om de extra kilootjes kwijt te raken. Je krijgt allerhande beperkingen, mag helemaal niets meer eten en je moet nog eens minder eten ook. Mensen worden bij de gedachte aan een dieet vaak al chagrijnig en dan zijn ze nog niet eens begonnen. Bij een eiwitdieet is het niet nodig om je druk te maken om de bovenstaande dingen.

Terug naar het begin
Een van de allereerste mensen die met een eiwitrijk dieet kwam was Dr. Atkins, dit is nog steeds een bekend dieet en voor veel mensen was dit de magische methode om zonder honger gevoel snel en gemakkelijk wat overtollige kilootjes kwijt te raken. Er zijn nog steeds veel mensen die ervoor kiezen om in hun voedingspatroon veel eiwitten op te nemen en de algemene interesse voor een eiwitrijk dieet stijgt nog steeds elke dag. We willen graag snel en gemakkelijk afvallen en dan ook nog eens geen honger hebben. Wanneer je zelf wilt testen of het principe werkt, schrap dan maar eens een paar dagen het merendeel van de koolhydraten uit je voedingspatroon. Voor veel mensen is het niet eten van aardappels, pasta, rijst en brood om de belangrijkste koolhydraatbommen te noemen iets wat als enorm uitdagend of lastig zal worden ervaren. Maar het is wel de basis om snel en gemakkelijk af te kunnen vallen.

Afvallen met eiwitshakes
Het is erg gemakkelijk om je eiwitdieet een boost te geven door te starten met een shake, dit is ook de meest bekende methode die mensen kennen, zeker wanneer het woord eiwitdieet valt. Hiermee kan je snel de basis leggen om af te vallen. Maar wanneer je blijvend af wilt vallen zal je je voedingspatroon om de shakes heen ook aan moeten passen. Het is erg ongezond om weken achtereen alleen op shakes te leven, waar dit voor een korte periode zeer effectief kan zijn. Mensen die gebruik maken van één shake per dag om op gewicht te blijven kunnen daar rustig mee door gaan, drie maaltijden vervangen voor een langere periode dan aangegeven is niet aan te raden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *